Vriendschap - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu Vriendschap - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu

Vriendschap

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Jingjing en Yuan

15 April 2018 | Nederland, Nieuw Appelsga

Door de jaren heen heb ik vele mensen ontmoet hier in Appelscha, maar ook via het internet in China, Spanje, Australie en the USA.
Met iedereen heb ik wel een soort van verbintenis gesloten in welke vorm dan ook.

Afgelopen week werd ik gebeld door iemand van de kerk in Appelscha ze hadden van Jolanda gehoord dat we naar China gingen en dat we in de Snuusterij een kraam hadden waar we dingen verkochten om voor kinderen, The Hugging Crannies in Pingxiang, Fosterparents en kinderen op de basisschool in Taizhou goederen te kopen.
Ze wilden graag de collecte van deze week aan mij mee geven om ons doel nog meer daadkracht te geven..ik was sprakeloos.. Ik ben niet meer aangesloten bij de kerk maar ik heb met de mensen in de kerk nog steeds kontakt via mijn werk op OlmenEs, de Snuusterij of gewoon omdat we elkaar nog ontmoeten.

Ik moest wat vertellen in de kerk voor de collecte zou beginnen.. Het mooie van deze dienst was dat hij mede door bewoners van OlmenEs waar ik bijna 20 jaar werk mee was georganiseerd. Iedereen droeg zijn of haar steentje bij.

Praten kan ik wel dat is het probleem niet..maar voor zo'n grote groep..nee dat is niet echt mijn ding.. maar door de bewoners van mijn werk voelde ik me gesteund juist hun wisten heel goed wat ik ging doen aankomende week.

Ik vertelde van de ontmoetingen die ik 2 jaar geleden heb gehad met de kinderen, pleegmoeders van verschillende kinderen die graag weer in kontakt willen komen met die kinderen.
En zo ontstond het idee om ze te helpen om de band met hun pleegkinderen te vergroten. Immers is er in 2017 nog maar 1 kind uit China geadopteerd via onze vergunninghouder terwijl dat in de tijd van onze kinderen wel tegen de 60-100 aan zat. We mochten de huizen bekijken van de mensen. En ze spraken met liefde over de kinderen.

We zagen dat er goed voor ze gezorgd werd en dat de pleegouders naast hun liefde ook veel eigen geld in de kinderen stopten door middel van uitjes, eten en lekkernijen. Zo ontstond het idee om dit keer iets terug te doen. Niet in de vorm van geld maar goederen.

We hebben vandaag van de kerk een bedrag van 175,- eur mogen ontvangen in totaal hebben we een bedrag van 675 ,- Eur mogen ophalen om onze doelen te bereiken.. meer dan dat we hadden voor mogelijk konden houden.

Handen heb je om te geven.
Van je eigen overvloed
En een hart om te vergeven
Wat een ander jou misdoet

Voeten heb je om te lopen
Naar een mens die eenzaam is
En een hart om waar te maken
Dat geen mens een eiland is

Open je oren...

Deze tekst past goed bij het doel wat wij voor ogen hebben. Wij willen iedereen bedanken die op welke manier dan ook heeft bijgedragen om dit te kunnen verwezenlijken.!

Vriendschap op welke manier dan ook is mij getoond de afgelopen weken in welke vorm dan ook..uit onverwachte hoeken.
Dankbaar dat ik zoveel mooie mensen om me heen heb! Dank jullie wel!

Nog een week voor we naar China gaan..vandaag kwamen Opa en Oma afscheid nemen van ons om ons een goede reis te wensen. Samen hebben we gefietst, braderie bezocht en terrasje gepakt, nog even de tuin in om wat dingen af te ronden.
Gezellig gegeten, geknuffeld en gezwaaid! Tot gauw..

Morgen beginnen we met de koffers te pakken, cadeaus, fotoboekjes in te pakken..om aan onze vrienden in China te geven..en nieuwe vriendschappen te maken in het prachtige land dat ons twee geweldige kinderen heeft geschonken.


  • 16 April 2018 - 12:54

    Jannicq Sierens:

    Daar word je toch even stil van! Hoe mooi dat je als gemeenschap samen werkt aan het goede doel!
    Ik wens jullie alvast een heel mooie reis toe!

    Warme groetjes,
    Jannicq

  • 16 April 2018 - 17:37

    Wilma:

    lieve mensen,
    wat een bijzonder verhaal! Gaaf dat jullie zoveel positieve reacties en hulp krijgen.
    heel veel voorpret gewenst voor de mooie reis die jullie weer gaan maken.
    liefs van Luuc, Wilma, Anna-Lin, Lars, Luca en Jos-Hua

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw Appelsga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Naar huis
Jingjing en Yuan

Rootsreis

Actief sinds 06 April 2018
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7205

Voorgaande reizen:

06 April 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

23 April 2018 - 15 Mei 2018

Terugblik!

Landen bezocht: