Spot off the slender West Lake Yangzhou Jiangsu - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu Spot off the slender West Lake Yangzhou Jiangsu - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu

Spot off the slender West Lake Yangzhou Jiangsu

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Jingjing en Yuan

29 April 2018 | Nederland, Nieuw Appelsga

Spot off the slender West Lake Yangzhou Jiangsu

Of te wel we hebben vandaag de toerist uitgehangen tijdens een feestdag…
Vanmorgen het standaard ritueel… wekker gaat, douchen, aankleden een humeurige puber uit bed zien te krijgen en even in the man cave kijken..
Als iedereen klaar is met ontbijten spullen pakken en vandaag met een andere chauffeur een dag naar Yangzhou. Vroeger waren Taizhou en Yangzhou een stad maar in de ming dynastie is dat uit elkaar gegaan is ons verteld. We krijgen al snel door dat het inderdaad niet een standaard dag in China is. Nog nooit zoveel auto’s, taxi’s, brommers electrische fietsen of te wel mensen bij elkaar gezien.. we komen in een file.. pfff weer het geduld wat op de proef wordt gesteld.. ook voor de garage van het park file.. gelukkig blijft onze chauffeur rustig en mag hij als een van de eerste naar de ondergrondse garage! Yes! Met het openbaar vervoer was dit niet te doen geweest de bussen staan in een file van wel een uur.. en met Yuan was dat geen pretje geweest..
Het is warm en smoggie.. ik ben blij dat we uit de auto zijn pff wat een hitte… ik kan lopen heerlijk.. in beweging met die handel. De entree was al betaald maar ik nodig onze jonge chauffeur ook uit om met ons mee te gaan.. het is een feestdag voor de chinezen en ik vind dat hij dat ook moet vieren.. onze vriendin Tiffannie geeft aan dat het een beetje raar is omdat hij mijn “werker” is en hij gewoon moet wachten tot we terug komen.. ik ben van mening dat hij lekker mee gaat.. hij moet even aan het idee wennen maar hij vind het fantastisch hij is er zelf nog nooit geweest. Hij video belt met zijn vrouw en laat haar mee genieten.. hoe mooi toch of niet dan.. ik wordt er blij van omdat te zien..
We pakken een boot en maken een tocht van ongeveer 15 minuten rond het meer.. dan kunnen we alles mooi zien en kunnen we onder de bijzondere poort door varen die beroemd is door een keizer jaren geleden. We komen natuurlijk langs toeristische stands maar kijken alleen want in het “volendam” van Yangzhou komen we straks genoeg van dit soort spul tegen…
De chauffeur brengt ons daarheen en gaat zelf rusten wij gaan eerst eten ik kies dit keer de dishes. En dat wordt door de kinderen heel erg gewaardeerd… het is een feest voor de Chinezen en kinderen moeten verwend worden op deze dag dus heerlijke noodles met soep, gehaktballen, sperziebonen, karbonade of in ieder geval iets wat erop lijkt… en witte rijst.. alles gaat bijna op… We kunnen verder..
De ene na de andere souveniershop komen we tegen.. wauw ik kijk mijn ogen uit en Yuan ook.. Jingjing dwarrelt wat rond die kijkt liever naar de Iphones van de Chinezen.. Gek toch he mama zegt Yuan. De Chinezen hebben allemaal een Iphone en mooie auto..maar krot huizen …tja.. uitspraak van een kind maar wel waar.. Dat is duidelijk te zien.. tja… zeg ik dan zo gaat dat hier..
Jingjing is blij met haar leven in Nederland zegt ze.. daar heb ik Netflix en You Tube.. pff ik zucht maar eens.. Hier heb je weer andere mooi dingen.
We lopen verder we lopen bijna schouder aan schouder.. ik ben bijna zelf een attractie daar .. de een wil engels met me spreken omdat het haar hoofdvak op school is, de ander wil met me op de foto.. ook een vader drukt zijn kind maar naar me toe.. ook gister met flyeren viel het me op.. Sisko vragen ze niet maar ik ben steeds aanbod…
Er worden wat souvenirs in gekocht voor de oma’s en voor ons zelf en lopen verder.. wat een een diverse dingen hebben ze. Van streetfood, tot cartoonpopjes kleien, suiker gieten, karikatuur tekenen en kleding aan doen in traditionele stijl… ja dat laatste gaan we ook nog even doen… hihi.. tot ongenoegen van de kinderen.. maar naast het volendam kostuum.. wil ik toch ook de Chinese kledij gefotografeerd. Kom op zeg ik wil wel vakantiegevoel hebben hahahaha…
We lopen de straat helemaal uit om naar onze chauffeur te gaan maar die werd weg gestuurd dus moeten we lang wachten tot hij zijn rondje heeft gereden.. want tja feestdag dus allemaal dagjes mensen.. onder tussen ga ik mensen fotograferen.. om maar eens en voor altijd duidelijk te maken dat geen enkele Chinees het zelfde is..
Terwijl we naar het hotel rijden horen we ook weer eens Engelstalige muziek… en neuriën lekker mee.. Yuan mist thuis niet dit keer zegt hij..
Hij vind Taizhou mooi maar veel te druk voor hem.. hij geeft aan liever gewoon boer Harms te zijn…van het bekende liedje ik ben boer Harms en ik kom uit Drenthe… etc.. veel rustiger jonge zegt hij.
Hij vind het fijn dat hij het Jeugdjournaal hier kan volgen hij ziet dat Schiphol storing heeft ja het is slecht weer in Nederland lezen we.. maar hopelijk voor jullie wordt het beter zeker nu de vakantie begonnen is..
We rijden langs de Mac D en halen eten op.. ik ga maar eens gezond een salade eten want de noodles zijn niet te weerstaan hier en ik moet elke dag een glas cola drinken.. mmmm hopelijk valt de schade mee na de vakantie.
We zijn wat gaan eten, daarna kleding gesorteerd want we hebben een kleine stomerij gespot waar we onze kleding willen laten wassen, dit brengen we morgen weg en daarna gaan we naar het televisiestation om onze uitzending op usb te laten zetten. Want toen het op tv kwam .. tja toen stonden wij in de file…
Morgenochtend om 11.00 uur komt het nogmaals op televisie! Dus hopelijk kunnen we het dan zien!
Nu tijd om naar bed te gaan.. en lekker uit te slapen… Tot morgen maar weer..



  • 30 April 2018 - 12:08

    Meester Joepie:

    Dag Yuan, wat een mooie reis heb je tot nu toe gemaakt. Ik geniet van jullie verhalen. Het doet mij goed dat je er van geniet. Heel goed dat je Jeugdjournaal blijft volgen, dan mis je de gebeurtenissen in Nederland niet ;-). Maar eerst nog paar dagen genieten. Doe je pa, ma en je zus de groeten. Handgroet, Meester Joepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw Appelsga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Naar huis
Jingjing en Yuan

Rootsreis

Actief sinds 06 April 2018
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 7256

Voorgaande reizen:

06 April 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

23 April 2018 - 15 Mei 2018

Terugblik!

Landen bezocht: