Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Jingjing en Yuan

25 April 2018 | Nederland, Nieuw Appelsga

Om kwart voor 7 in de ochtend gaat de wekker...ik ga naar beneden om in mijn eentje lekker een kop koffie te drinken.
De koffers waren al gepakt en alles is klaar voor vertrek nog de kat eten geven en wat laatste handbagage in pakken.
Yuan is als eerste beneden samen eten we een broodje ook Sisko en Jingjing komen eraan.. We ruimen de spullen op en om 08.00 uur staat de taxi voor de deur... lekker relaxed ... Prima taxi..jammer dat de chauffeur voor Ajax is vind Yuan maar dat mag de pret niet drukken.
Hij zet ons bij de goede gate eruit dus dat is niet ver lopen we waren al ingecheckt dus een kwestie van de koffers er door heen ... Alles loopt gesmeerd das fijn.
We vliegen met Aeroflot een maatschappij uit Rusland in samenwerking met KLM.. gelukkig spreken we wat Engels :-)
In moskou geland wordt het andere koek..zo wat zijn die mensen daar kil..ze noemen mij mevrouw neutraal..nou...hier zijn ze ijsig Neutraal..maar ik moet me wel gedragen natuurlijk...
Ik voel dat ik hier niet lang wil blijven ik vind de sfeer niet lekker in Moskou en al snel is de twee uur voorbij en gaan we naar Shanghai..

Jingjing slaapt heel kort, Yuan en ik wat langer een uur of 4 en Sisko is niet fit.. In Shanghai aan gekomen is het erg druk veel foreingers dus veel controle.. en tja twee chinese kinderen met twee Europeanen... mmm
Ze vragen Yuan in het Chinees of hij vrijwillig met ons mee is..hij zegt in het Nederlands mama ik begrijp er niks van..gelukkig maar..de Douane snapt het... We mogen door.

Daar wacht Jack op ons hij heeft een auto gehuurd ipv de trein...er was iets mis met de verbinding. 320 km .. na een uur zijn we gestopt! Yes Koffie..nou Starbucks eat you heart out.. dit is nog lekkerder!
De wel bekende hurk toiletten waren er weer dus effe wennen weer zal maar zeggen.

Terwijl we verder rijden zien we hoe groen het hier is de bergen, planten bomen..prachtig. Een lange weg leid ons naar Taizhou de stad waar Pingyuan bijna 11 jaar geleden is geboren.

We komen de stad binnen het ziet er nieuw en mooi uit. De stad is aan het vernieuwen de oude gebouwen worden afgebroken. De politieagent die Yuan naar het kindertehuis had gebracht adviseerde ons een hotel. Een prachtig hotel aan de rand van de stad. We snappen wel dat hij dit adviseerde, internationaal hotel mooi..en prima prijs voor zo iets moois.

Een uur na aankomst gaan we bij een lokale supermarkt water inslaan want het water uit de kraan mogen wij niet drinken daar kunnen we ziek van worden. Naast de supermarkt is een restaurant we gaan tussen de lokale mensen eten niet in een aparte kamer.. Mooi om te zien hoe het hier gaat genieten doen we.

Als we in het hotel terug zijn krijgen we te horen dat de vindster van Yuan onderweg is en haar dochter en nog 3 vindsters..die erbij waren toen Yuan werd gevonden...ok even opfrissen en weer naar beneden..

Wat een ontvangst de kinderen krijgen beiden een supergrote Teddybeer..mmmm hoe gaan we die vervoeren..En ik krijg een gigantische bos bloemen.. en meld bij Sisko direct kijk zo kan het ook hahahhaha...nee hoor geintje..

De dames blijven maar even want morgen hebben we alweer met ze afgesproken dan gaan we naar de vindplaats, bij hun op bezoek en lunchen...

Wordt vervolgd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw Appelsga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Naar huis
Jingjing en Yuan

Rootsreis

Actief sinds 06 April 2018
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 7224

Voorgaande reizen:

06 April 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

23 April 2018 - 15 Mei 2018

Terugblik!

Landen bezocht: