Toerist uithangen deel 2 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu Toerist uithangen deel 2 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu

Toerist uithangen deel 2

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Jingjing en Yuan

30 April 2018 | Nederland, Nieuw Appelsga

Toerist uithangen deel 2…en how do i feel.. nou..plat op mijn…
Vandaag mogen we uitslapen..nou ja de kinderen en Sisko dan want ik ben al vroeg wakker…
Als we in het restaurant aankomen worden we van alle kanten herkent.. tja gisteravond zijn we op de televisie geweest op prime time! 18.00 vlak voor etenstijd iedereen komt thuis uit zijn werk gaat journaal kijken en dan eten. Overigens zitten er veel gezinnen vandaag aan het ontbijt ze vieren hun feestdagen met elkaar en gaan leuke dingen doen.
Als we weer bepakt en bezakt zijn gaan we snel een cadeau voor de cameraman halen thee en wijn en gaan we naar de film studio van Taizhou. We worden buiten al opgewacht. We worden welkom geheten in een kamer met allemaal tv schermen. Het is rustig er zijn maar een man of 4 aanwezig de rest is vrij. We geven de USB stick en gaan samen kijken naar de uitzending terwijl hij het voor ons op de stick zet. We geven hem het cadeau.. hij wil het niet we geven aan dat het een holiday cadeau is ok dan maar hij doet dit werk om het publiek te dienen en Pingyuan te helpen.. we maken een diepe buiging en en lopen nog even samen op naar buiten.. nog een foto als herinnering en dan in de auto.. Overigens heeft Jack zich ook weer aan gesloten bij ons vandaag en we gaan snel naar het Hotel toe om de uitzending live te zien op televisie.. wauw wat is dat gaaf geworden.. het item duurt wel een minuut of 3-4 bij elkaar denk ik…
Ik ga nog even met Tiffannie naar de bakker om brood te halen en Jack blijft bij Sisko en de kinderen. We bestellen voor Yuan een taart bij de bakker het lijkt hem leuk om zijn verjaardag te vieren in Taizhou en een echte Chinese taart te eten.. nou dan doen we dat toch! Hij weet nog van niks..
We luchen in ons hotel broodjes van de bakker al dat uit eten is ook niet lekker iedere keer.. Sisko, Yuan en ik gaan nog even wandelen wat een hitte.. tijdens de wandeling krijg ik een contactverzoek op WE Chat.. ik accepteer.. en geef aan het fijn te vinden om vrienden te maken.. en vraag naar zijn naam.. geen gehoor.. ik stuur het krantenartikel van Yuan … en nog een foto.. maar het blijft stil aan de andere kant van de lijn.. ik kan niks vinden op zijn wall op WE Chat het is blanco.. mmm ben benieuwd wat hier achter weg komt en laat het rusten..
We lopen verder Yuan geeft aan dorst te hebben hij heeft op een basketball veldje een balletje getrapt.. Het zweet gutst van zijn hoofd..En terwijl we lopen.. boem.. daar ga ik plat om mijn…snuit.. ik vang met op mijn armen… lang leve de Judo lessen maar kan net niet voorkomen dat ik met mijn kin de grond raak.. autsss tuurlijk.. mijn reizen naar China zullen eens zonder vallen zijn.. het doet erg veel pijn.. mijn hoofd begint te bonken.. sta op joh zegt Sisko dit is een gek gezicht.. ja duh.. weet je wat ik voel..ooo effe bij komen opstaan en ibuprofen in mijn giegel… water kopen bij de winkel en weer door.. In het Hotel opgefrist en we gaan daarna naar beneden.
We gaan naar Old Street in Taizhou en ook naar de toren.. Oldstreet is een klein oud Chinees straatje met allerlei winkeltjes Jingjing koopt daar een diabolo die geluid maakt van Bamboe bij een oudere man.. verderop ziet Yuan katjes met zijn naam je kan er een hanger van maken of armband.. Yuan kiest een armband en Jingjing een hanger..
Sisko roept ons er is een oud spel op de bune met traditionele kostuums, het blijken mannen in vrouwen kleding te zijn die de hoge tonen prima weten te raken..maar soms ook vals kunnen zijn.. De traditionele kleding en schmink maken het helemaal af..
We lopen verder.. en gaan naar de auto we stappen in en gaan een stuk rijden naar de toren en de boten..
Aan de overkant van de toren staat een Kerk.. ik geef aan daar naar toe te willen en een flyer aan de dominee te geven en ons verhaal te vertellen aan de gemeente.. het blijkt een katholieke kerk te zijn en ook al zijn we van huis uit Protestant we worden welkom geheten.. We maken een praatje doen een toer door de gloednieuwe kerk die net een jaar oud is en nemen afscheid..
Bij de toren aan gekomen gaan we in het bootje.. we gaan op en neer bij het meer..mmm ik dacht dat ze hier rondvaarten hadden..na overleg blijkt dat in de avonduren te zijn.. en tja zoveel dagen hebben we hier niet meer en onze agenda is toch wel vol gepland voor de laatste dagen.
We lopen door het park en klimmen op een van de belangrijkste tempels van China hij staat in de top tien zullen we maar zeggen.. echter ik heb mooiere gezien in het verleden.
We beklimmen de tempel en zien de ziekenhuizen die we bezocht hebben ook zien we een Boedistische tempel die we eigenlijk ook nog wel willen bezoeken..ooo te weinig tijd hebben we hier eigenlijk toch he.
Daarna vragen we aan de chauffeur om ons naar een simpel restaurant te brengen.. maar als we zitten en we krijgen de kaart is er niks normaals aan de prijzen zijn skyhigh voor Chinese begrippen en er staan alleen vis gerechten op.. en dan heb ik het niet over kibbelingen en lekkerbekjes..We doen iets wat niet netjes is en vertrekken naar een restaurantje om de hoek.. waar de prijzen beter zijn en de gerechten lekkerder.. en een handgeschreven bon.. voor de China gangers.. simpel dus..
Terwijl we zitten krijgt Tiffannie een telefoontje.. ze vraagt wel een aantal keer wie het is maar krijgt geen antwoord..mmm ze kent het nummer niet..
En ik krijg een verzoek op WE chat dezelfde dag en ook geen reactie.. gek.. mmm
Nog geen uur later krijg ik weer een verzoek op We-Chat van een moeder in China met een kindje met microtia.. small World.. en we maken een praatje ze voelt zich veilig.. ze geeft aan dat ze een we chat groep hebben en ik wordt toegevoegd.. ik praat met de dames voor een paar uur na het eten.. Ze weten weinig van Microtia af.. ik leg ze dingen uit wauw de ogen gaan open..fijn dat ik deel mag uit maken van deze groep.. zo kunnen we elkaar helpen!
Ik ga zo nog een wat foto’s toevoegen en dat is het weer genoeg geweest voor vandaag! Wat weer een mooie, culturele en vriendschappelijke dag!

  • 30 April 2018 - 21:29

    Grietje:

    Jullie beleven wat ik hoop dat jullie succes hebben .
    Groeten Grietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw Appelsga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Thuis

11 Mei 2018

Naar huis
Jingjing en Yuan

Rootsreis

Actief sinds 06 April 2018
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 7236

Voorgaande reizen:

06 April 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

23 April 2018 - 15 Mei 2018

Terugblik!

Landen bezocht: