Moon Mountain - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu Moon Mountain - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu

Moon Mountain

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Jingjing en Yuan

06 Mei 2018 | Nederland, Nieuw Appelsga

Vanmorgen weer vroeg uit bed. Om 09.00 uur vertrokken we naar Moon Mountain. Een berg ongeveer een uur rijden van Pingxiang centrum. Deze berg ligt ongeveer 10 km van de Wutong Mountain waar Jingjing en ik 2 jaar geleden zijn geweest.
Het is regenachtig in de ochtend als we wakker worden maar na het ontbijt schijnt de zon volop. We gaan bepakt met ons water, cakejes en snacks in de auto naar Luxi town waar Mister Happy Face onze familie vriend met zijn gezin zich bij ons voegt, later komen ook zijn broer en schoonzus bij de berg zich bij ons voegen. We maken al mooie foto’s bij de ingang… de entree hebben we al online geregeld dus dat hoeft niet meer… maar later moeten we nog extra betalen voor de kabelbaan zowel heen als terug en een busritje. Onderweg proeven we lekkere dingen soja drank met pepers, en specerijen echt heerlijk en de kinderen knakworsten heerlijk gebakken waar je bij staat.. Het is 33 graden vandaag dus we zijn blij dat we in de bergen zijn…Dat geeft zoveel verkoeling..
We hebben tot nu toe alleen nog maar zon gehad geen echt regenweer dus we hebben echt geluk met alles.
Wat ons wel iedere keer opvalt is dat de Chinezen zo traag zijn… en dat verklaart in ieder geval bij 1 van onze kinderen waar dat vandaan komt.. nou ben ik natuurlijk uitzonderlijk snel hahaha maar goed…ook Sisko beaamt de traagheid hier.. Ze hebben weinig beweging geven ze aan dus een berg beklimmen vraagt veel van hun.. de cameraman kan het niet laten om nog een mooi filmpje op te nemen voor zijn lancering van morgenavond prime time! We hopen dat het veel bekeken wordt. Er wordt best gereageerd en ook kent een man een stel die een kind hebben moeten afstaan Tiffanie is er mee bezig ik laat het bij haar. Vandaag genieten we van vakantie.. de orchideen groeien op de bergen het water stroomt eruit.. de lucht is helder het gezelschap is fijn.. en we lopen door prachtige natuur en mooie grotten. Wat komt onze mooie dochter uit een mooie omgeving.
Na een aantal uur moeten we terug we moeten nog wat posten voor vrienden dat doen we vandaag, boodschappen doen want de kinderen ontdekken hier Chinees snoep die ze erg lekker vinden dus inslaan maar.. en ook willen ze nog trampoline springen.. Dus hop in de kabelbaan naar beneden en op naar het hotel. De chauffeur heeft de hele dag gewacht ik geef hem wat extra zeker met die hitte van vandaag.
In het hotel doen we een schoon shirt aan want we zweten hier wat af.. en hangen het te drogen.. we halen nog geld bij de bank, lopen naar de winkel om dingen te halen … De kinderen mogen kiezen waar ze eten.. nou das niet moeilijk KFC! Verder zoeken we ons kapot naar de trampolines, ik wordt er bijna sjagerijnig van.. Gelukkig een Engels sprekende bewaakster yes gevonden.. In het winkelcentrum zijn ook dans competities helaas hadden we het toestel niet mee we dachten even vrij te moeten zijn van de camera ..ahum.. ook daar leggen Jingjing en Yuan snel kontakt met kinderen en gaan samen spelen zo mooi om te zien.. Buiten horen we keiharde regenbuien .. boven op het dak.. niet normaal..
Nou in de stromende regen en dikke plassen lopen we naar het hotel.. de regen voelt warm aan en de kinderen vinden het prachtig die dikke plassen ik leg ze wel uit niet uitbundig te doen want het moet wel drogen voor morgen om half 3 gaat onze trein van Pingxiang naar Shanghai. De Bullit Train deze gaat 360 km per uur… ongeveer 3 -4 uur.. Als we na de bui in het hotel aan komen gaan we eerst douchen en alles te drogen hangen.. en gaan ook nog vast wat klaar zetten voor morgen.. tuurlijk wordt er een lijst gemaakt wat we nog moeten kopen voor in de trein..
Tiffannie komt nog langs….we nemen nog wat belangrijke dingen door. Morgen gaat zij naar Nanchang om een Zweeds koppel gedag te zeggen en Jack komt weer bij ons en neemt ons mee naar Shanghai.. waar we 2 mooie dagen vakantie gaan houden en gaan genieten van wolkenkrabbers water en Disneyland!

• 06 Mei 2018 - 18:49

Louis :

leuk om zo mee te lezen!

• 06 Mei 2018 - 20:14

Wilma Paauw:

lieve familie Bos,
    wat een mooie foto's van Pingxiang! mooi om zo mee te kunnen beleven.