Treinreis en ontmoeting vrienden.. - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu Treinreis en ontmoeting vrienden.. - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Jingjing en Yuan |Bos - WaarBenJij.nu

Treinreis en ontmoeting vrienden..

Blijf op de hoogte en volg Jingjing en Yuan

03 Mei 2018 | Nederland, Nieuw Appelsga

Treinreis en ontmoeting vrienden
Vanmorgen werd ik wakker door het gehuil van een baby en gehobbel.. o,ja ik lag in een trein..
We zijn met de Trein van Taizhou naar Pingxiang gegaan een reis die vanaf 20.00 uur in de avond tot 10.00 in de ochtend duurde. We ontmoeten leuke mensen en maken een praatje… Yuan valt in de smaak bij een klein meisje waarmee hij gezellig kiekeboe speelt.. ze vind Yuan wel aardig en brengt hem Chinese chips. Rond de klok van 10.00 uur stappen we uit tig mensen willen ons wel helpen met de koffer maar wij doen dat maar lekker zelf.. we nemen 2 taxi’s en gaan naar het hotel. We komen in een ander hotel dan we hadden gedacht maar deze zit in het centrum prima! Seven Star Hotel!
We gaan eerst maar eens douchen want de geur van de trein zit ons in de kleren.. en ik kan je vertellen das niet lekker.. we nemen een kop koffie en lopen rond bij het hotel..
I had to buy some oil and rice for the fostermom off Jingjing and LaraYing and some Candy for the children. Hope they like it very much! Tomorrow we will bring it and have lunch with them.
Na een flinke wandeling gaan we terug naar het hotel en ik ga met Tiffannie nog wat inkopen doen er moeten nog wat cadeaus worden gekocht! We slagen snel.. alles wat we willen is een aanbieding.. en ja dan ben ik wel een Nederlander hoor hahaha..
Rond de klok van 18.00 uur hebben we een afspraak .. de kinderen en Sisko liggen lekker te chillen in het hotel.. na een uur gaan we ons omkleden en gaan naar Miemie en MOO we kennen ze al 10 jaar via Facebook en ze hebben ons geholpen met het vinden van de pleegmoeder van Jingjing.
We nemen ze mee uit eten Hotpot zelf nog nooit gehad maar gelukkig kun je de hotpot splitsen in heet en midden en zacht gekruid.. we nemen heet en soft. De dames kiezen de gerechten uit en we praten bij! Leuk hoe we elkaar steeds weer vinden.. Miemie spreekt gelukkig vloeiend Engels ze is lerares Engels. Ze nemen ons nog mee naar het nieuwe winkelcentrum en ook naar de supermarkt ondergronds. Fijn om te weten waar het allemaal zit….De KFC en Apple Store zijn ook al gespot door de kinderen dus we komen daar vast nog wel!
Het is inmiddels al laat we houden het kort vandaag! Tot morgen dan gaan we op bezoek bij de pleegmoeder van Jingjing en hebben we een gesprek met de media om de zoektocht voort te zetten!

• 03 Mei 2018 - 18:43

Louis:

Leuk die ontmoeting. Maar hutspot gegeten?